Dag 15. Ma 29/4. Pamplona-Puente la Reina 20/332km - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van Jolanda en Gerrit - WaarBenJij.nu Dag 15. Ma 29/4. Pamplona-Puente la Reina 20/332km - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van Jolanda en Gerrit - WaarBenJij.nu

Dag 15. Ma 29/4. Pamplona-Puente la Reina 20/332km

Blijf op de hoogte en volg Jolanda en Gerrit

01 Mei 2013 | Spanje, Puente la Reina

Harde wind, koud, wel droog. We staan om 6.30 op en eten op onze kamer. Om 8 uur halen we Henk op en wandelen de prachtige stad uit. We zijn om 9.15 in Cizur Menor (5km) waar we koffie drinken. We lopen het veld in en moeten flink stijgen. We stoppen om 10.30 in Zariquiegui (11km) en moeten daarna over een grindpad enorm stijl omhoog naar de Alto de Perdon . Het waait er erg en we kunnen amper rechtop blijven staan. We moeten aan de andere kant van de berg weer dalen over grof grind waar je gevaarlijk over kunt uitglijden. Om 12.30 zijn we in Uterga (21km) waar de bar vol met pelgrims zit. We nemen een cola cao ( warme chocolademelk ) en een tortilla met brood. We komen er goed van bij. Als we om 13.30 doorlopen moeten we nog 5 km. Eerst lopen we door Obamos (23km) en we lopen dan langs een mooie veldweg vol met klaprozenen andere bloemen . Om 15.00 bereiken we Puenta La Reina (26km) waar we in het eerste pelgrimshotel dat we tegen komen een kamer nemen. We hebben zelfs een tv. Na het douchen maakt Jolanda een koffie en kijken we even naar het nieuws. (Het sneeuwt in grote delen van Spanje). Gelukkig bij ons nog niet, alleen is het erg koud. We bekijken later die middag het stadje, het heeft 3 enorme kerken en een beroemde brug uit de 11e eeuw. We lopen naar een bar en drinken een vino tinto en eten wat tapas. We overleggen met Henk voor de komende dagen en gaan daarna een menu Pelegrino eten. We ontmoeten elkaar in de Bar del Plaza. Koen uit Zeeland, Margaretha uit Zwitserland, Beatrice (Française ) , Caballero, Henk en wij eten heerlijk een 3 gangen menu naar keuze met wijn, brood en water voor 9.50 euro en met koffie voor 11 euro. Goed eten en niet duur. We lopen door de regen terug naar ons hotel en schrijven de weblog bij.

Jolanda en Gerrit

Lieve familie, vrienden, collega's en relaties. Hier is de weblog van Jolanda en Gerrit. We hebben besloten onze grote passie (camino's lopen) aankomende twee jaar te combineren met een sponsorloop. Plan is om in 2012 en 2013 de 3100 km tussen onze woonplaats Amsterdam en Santiago de Compostela wandelend te overbruggen. Het opgehaalde sponsorgeld is voor de stichting Two sisters. http://www.twosisters-nederland.nl. Daarover later meer. We proberen in de komende tijd tot eind april de grens van Belgie en Frankrijk te bereiken.(totaal ongeveer 500 km) We starten vanaf Amsterdam met het Pelgrimspad dat tot Den Bosch loopt.(203km) Daarna volgen we door Belgie de Via Monastica, die ons via Postel, Namen en Diest richting Rocroi brengt.(grens Belgie en Frankrijk,500km). Op 1 mei vertrekken we dan voor onze lange wandeltocht van minimaal 50 dagen. We nemen de tent mee en zullen net als tijdens onze wandelreis in 2010 ( van Porto, Lissabon naar Santiago en Finisterre in Spanje) overnachten in speciale voor pelgrims georganiseerde overnachtings adressen (vaak in kloosters, abdijen of primitieve herbergen, of bij mensen thuis). We willen dan minimaal 1300 km gaan wandelen zodat we kunnen stoppen in Bergerac (Zuid-Frankrijk). Het restant van Bergerac naar Santiago lopen we dan in het voorjaar van 2013. Tijdens deze reis zullen we jullie op de hoogte houden van onze avonturen via deze weblog. We gaan later ook nog uitleggen hoe jullie ons kunnen sponsoren.

Actief sinds 19 Dec. 2011