Dag 16. Di 30/4. Puenta l Reina-Estelle. 23/356km. - Reisverslag uit Estella, Spanje van Jolanda en Gerrit - WaarBenJij.nu Dag 16. Di 30/4. Puenta l Reina-Estelle. 23/356km. - Reisverslag uit Estella, Spanje van Jolanda en Gerrit - WaarBenJij.nu

Dag 16. Di 30/4. Puenta l Reina-Estelle. 23/356km.

Blijf op de hoogte en volg Jolanda en Gerrit

01 Mei 2013 | Spanje, Estella

Regen, bewolkt later zonnetje. We staan om 7 uur op en ontbijten met koffie en Magdalena's . We halen om 8 uur Henk op in de Alberge Municipal en drinken koffie in de eerste bar die we tegen komen. Om 8.30 starten we door de Calle Major en steken de beroemde brug over. Door de regen is het erg modderig, dus lopen we het eerste gedeelte tot Maneru (5km) langs de weg (N1110) . We drinken koffie en lopen verder naar Lorca (13km) waar we lunchen met bocadilla en tortilla . Het weer knapt op en de poncho's kunnen uit. We lopen over een bloemrijk veldpad wat heerlijk ruikt. Om 13.30 zijn we in Villatuerte en om 14.30 lopen we via de Rio Ega het prachtige Estella binnen (23km). We vinden een bed in de Alberge Municipal voor 6 euro, het ziet er goed uit. Een grote keuken , stapelbedden en wasmachine . We nemen beiden een boven bed en na het douchen kijken we naar onze nieuwe koning op de I-phone met een biertje. We hebben de hele dag in ons oranje t-shirt gelopen en veel leuke reacties gehad. Het zonnetje breekt door en we lopen wat door bet gezellige stadje. Estelle kreeg in 1050 stadsrechten en vele gebouwen zijn nog van deze tijd. We zijn om 18.30 terug in de herberg en eten de net gekochte sinaasappels . Om 19.30 schuiven we weer aan voor een menu pelegrino , we zitten weer met vele bekenden aan tafel en we hebben veel gelachen. Daarna keken we in de bar naar Borussia Dortmund tegen Real Madrid , halve finale Champions Leage. De herberg gaat normaal om22.00 dicht maar als we na het voetbal komen (22.30) mogen we toch nog naar binnen. Op de slaapzaal liggen inmiddels al ruim 30 mensen te slapen , waaronder een corpulente Canadees die vreselijk snurkt. Gelukkig hebben we de oordoppen en luisteren muziek.

• 02 Mei 2013 - 16:39

Leny Ottenhof:

Lieve mensen

Wat een ries zijn jullie aan het maken en wat jammer dat het zo slecht is je rekend er
    niet helemaal op want je bent in spanje maar ook daar kan
    Het verkeren.
    Zo als ik je al smste lees ik jullie verslagen met heel veel plezier en dan denk ik aan onze reis van verleden jaar ook toen sneeuwde en hagelde het erg dan zien de bergen er echt niet vriendelijk uit hoe hanniebal over de berg is gekomen is mijn een raadsel en te bedenken dat ze nog van alles mee moesten nemen
    Zag ik het goedmoeten jullie nog over de driehonderd kl lopen mijn petje af hoor
    Dit was maar een klein verhaaltje zo goed als jullie het doen kan ik niet hoor
    Een heel fijne avond kus van hier

• 04 Mei 2013 - 09:49

Margreet Bakker:

Hallo luitjes, Wat leuk dat jullie een oranje t-shirt aan hadden .Koninginnedag was heel indrukwekkend,heel mooi,ook op TV. Ik was in Hoorn met mijn vriend was druk en heel gezellig,we waren op de fiets,hi. Veel succes!!!

Jolanda en Gerrit

Lieve familie, vrienden, collega's en relaties. Hier is de weblog van Jolanda en Gerrit. We hebben besloten onze grote passie (camino's lopen) aankomende twee jaar te combineren met een sponsorloop. Plan is om in 2012 en 2013 de 3100 km tussen onze woonplaats Amsterdam en Santiago de Compostela wandelend te overbruggen. Het opgehaalde sponsorgeld is voor de stichting Two sisters. http://www.twosisters-nederland.nl. Daarover later meer. We proberen in de komende tijd tot eind april de grens van Belgie en Frankrijk te bereiken.(totaal ongeveer 500 km) We starten vanaf Amsterdam met het Pelgrimspad dat tot Den Bosch loopt.(203km) Daarna volgen we door Belgie de Via Monastica, die ons via Postel, Namen en Diest richting Rocroi brengt.(grens Belgie en Frankrijk,500km). Op 1 mei vertrekken we dan voor onze lange wandeltocht van minimaal 50 dagen. We nemen de tent mee en zullen net als tijdens onze wandelreis in 2010 ( van Porto, Lissabon naar Santiago en Finisterre in Spanje) overnachten in speciale voor pelgrims georganiseerde overnachtings adressen (vaak in kloosters, abdijen of primitieve herbergen, of bij mensen thuis). We willen dan minimaal 1300 km gaan wandelen zodat we kunnen stoppen in Bergerac (Zuid-Frankrijk). Het restant van Bergerac naar Santiago lopen we dan in het voorjaar van 2013. Tijdens deze reis zullen we jullie op de hoogte houden van onze avonturen via deze weblog. We gaan later ook nog uitleggen hoe jullie ons kunnen sponsoren.

Actief sinds 19 Dec. 2011