Dag 27. Mansilla de los Mulo's-Leon. 20/718km - Reisverslag uit León, Spanje van Jolanda en Gerrit - WaarBenJij.nu Dag 27. Mansilla de los Mulo's-Leon. 20/718km - Reisverslag uit León, Spanje van Jolanda en Gerrit - WaarBenJij.nu

Dag 27. Mansilla de los Mulo's-Leon. 20/718km

Blijf op de hoogte en volg Jolanda en Gerrit

11 Mei 2013 | Spanje, León

We staan om 6.45 op en lopen om 7.15 het stadje uit over de Rio Esla. Het is koud maar met een strakblauwe lucht, het wordt een mooie zonnige dag. Om 9.00 zijn we in Puente Villa Rente waar we koffie drinken en een magdalena eten. Daarna lopen we over een zandpad naast de weg en bereiken Acrahuega en daarna de rondweg van Leon. Gelukkig is er een voetgangersbrug gemaakt, want er is veel verkeer. Om 11.00 drinken we in een buitenwijk koffie, op het terras zitten de Deense jongens van 2 dagen geleden. Leon was in 68 NC al een belangrijk steunpunt. Om 12.00 zijn we bij de tourist info voor een stempel . We hebben dan 20 km gelopen. Daarna bekijken we de kathedraal in. Deze heeft een gotische bouwstijl en is uit de 13e eeuw met prachtige gebrandschilderde ramen. Daarna lopen we naar ons gereserveerde hotel dat 5 minuten verder ligt. We hebben een prachtige kamer die binnen no-time is omgetoverd in een uitdragerij. We tutten een beetje en zetten een bak koffie. Na een uurtje gaan we de stad in op schoenen jacht. De schoenen van Jolanda zijn ingestort, zijkant schoen laat los en zool is zo goed als verdwenen. Tot onze schrik zijn veel winkels zaterdagmiddag gesloten, zo ook de twee schoenen/sport winkels. Gelukkig wist Gerrit van de vorige keer dat er een groot warenhuis is die ook schoenen verkoopt en tot zaterdagavond open is: El Corte Ingles. We vragen de weg er naar toe en gelukkig , deze winkel is wel open. Na zoeken en passen met weinig hulp van de verkoper die geen Engels praat maken we toch een keus en koopt Jolanda nieuwe schoenen. Na een bezoek aan een Dia supermarkt en een terras voor een biertje gaan we terug naar de kamer . In de avond gaan we rond 20.00 nog even een rondje door het centrum maken. Het is er erg druk met flanerende Spanjaarden op hun paasbest. Er loopt ook een oud stel met een kinderwagen met een glazen bak erin. Gerrit maakt een grap door te melden dat het een aquarium is met vissen die ook eens mee naar buiten mogen. We krijgen allebei de slappe lach. We drinken nog een koffie een gaan naar de kamer terug. Morgen op de nieuwe schoenen, maar eerst nog even genieten van de rust van een eigen kamer.

• 12 Mei 2013 - 15:25

Dick De Boer:

He toppers,
    Iedere keer denk ik dat ik jullie voor je vertrek nog even had willen bellen, maar dat is er helaas niet van gekomen.
    Ik geniet weer van de verslagen, er is tot nu toe tien euro bijgeschreven door Cees en Ineke Burger uit Delft.
    Wel geniet ervan voor je het weet zitten jullie weer in de dagelijkse Hollandse sleur!

Jolanda en Gerrit

Lieve familie, vrienden, collega's en relaties. Hier is de weblog van Jolanda en Gerrit. We hebben besloten onze grote passie (camino's lopen) aankomende twee jaar te combineren met een sponsorloop. Plan is om in 2012 en 2013 de 3100 km tussen onze woonplaats Amsterdam en Santiago de Compostela wandelend te overbruggen. Het opgehaalde sponsorgeld is voor de stichting Two sisters. http://www.twosisters-nederland.nl. Daarover later meer. We proberen in de komende tijd tot eind april de grens van Belgie en Frankrijk te bereiken.(totaal ongeveer 500 km) We starten vanaf Amsterdam met het Pelgrimspad dat tot Den Bosch loopt.(203km) Daarna volgen we door Belgie de Via Monastica, die ons via Postel, Namen en Diest richting Rocroi brengt.(grens Belgie en Frankrijk,500km). Op 1 mei vertrekken we dan voor onze lange wandeltocht van minimaal 50 dagen. We nemen de tent mee en zullen net als tijdens onze wandelreis in 2010 ( van Porto, Lissabon naar Santiago en Finisterre in Spanje) overnachten in speciale voor pelgrims georganiseerde overnachtings adressen (vaak in kloosters, abdijen of primitieve herbergen, of bij mensen thuis). We willen dan minimaal 1300 km gaan wandelen zodat we kunnen stoppen in Bergerac (Zuid-Frankrijk). Het restant van Bergerac naar Santiago lopen we dan in het voorjaar van 2013. Tijdens deze reis zullen we jullie op de hoogte houden van onze avonturen via deze weblog. We gaan later ook nog uitleggen hoe jullie ons kunnen sponsoren.

Actief sinds 19 Dec. 2011