Dag 41. Za 25/5. Santiago - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Jolanda en Gerrit - WaarBenJij.nu Dag 41. Za 25/5. Santiago - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Jolanda en Gerrit - WaarBenJij.nu

Dag 41. Za 25/5. Santiago

Blijf op de hoogte en volg Jolanda en Gerrit

26 Mei 2013 | Spanje, Santiago de Compostella

Zonnig 17 graden. Vanochtend rustig opgestaan en zonder druk of gejaag richting stad voor een ontbijtje. Daarna dagje toerist spelen in Santiago . We drinken koffie en kopen wat souvenirs. Om 11.00 richting kathedraal voor de mis van 12.00 uur. We kunnen zitten en zien weer veel bekenden terug. Gelukkig doen ze ook het wierookvat slingeren. Heb er een filmpje van gemaakt. Blijft spectaculair mede door de begeleiding van orgelmuziek. ( Hoorden later bij de dakexcursie, dat het vat wel eens door het dakraam naar buiten is geschoten) Daarna nog wat rondgewandeld en om 18.00 een excursie op het dak van de kathedraal. Spectaculair gevoel na al die trappen boven op de kerk te staan met een magnifiek uitzicht over de stad. De 10 euro pp meer dan waard. Na dit bezoek en nog wat afscheid van bekenden gaan we op zoek naar een leuk restaurantje voor ons laatste maaltijd met Toon. Er is ondertussen een Star Wars achtig spektakel op het grote plein voor de kathedraal . Er lopen veel kinderen , en ook volwassenen, verkleed als figuren van deze film. Het plein is bomvol en gezellig. Er rollen kleine robotjes door het publiek en ook Darth Vader en de prinses zijn gesignaleerd. We komen terecht bij een leuk tentje aan de park kant die vooral wijnen heeft staan in een IKEA kast zoals Jolanda thuis heeft staan. Er wordt heerlijk voor ons gekookt en vooral het toetje , zelfgemaakte cake met een amandel likeurtje , was heerlijk. Er wordt een foto gemaakt voor Facebook . hebben het idee dat ze net begonnen zijn. Daarna lopen we terug naar de alberge , kijken nog naar de 2e helft van de finale Champions League , nemen afscheid vanToon en lopen om 22.30 naar het busstation om met de nachtbus naar Bilbao te gaan. We blijven daar 2 dagen, gaan het Guggenheim museum bezoeken en vliegen dinsdag in de loop van de ochtend terug.

• 27 Mei 2013 - 11:20

Els:

Gefeliciteerd met de aankomst in Santiago! Ik heb grote bewondering voor jullie,het is een barre tocht geweest.
    Veel plezier in Bilbao, het Guggenheim is zeker de moeite waard.
    groet,
    Els

• 15 Juni 2013 - 13:11

Toon Dankers:

Hoi Gerrit en Jolanda,
    Ik heb met heel veel plezier en heel veel herkenning jullie verslagen gelezen. Ik heb een deel van jullie avontuur samen met jullie mogen meemaken. Ik dacht dat ik een snelle wandelaar was, maar ik kwam jullie voortdurend tegen en uiteindelijk zijn we samen verder gegaan. Dit waren heel bijzondere dagen.Wat hebben we gelachen en wat heb ik genoten van jullie verhalen. Ik wil jullie bedanken voor jullie bijdragen aan een voor mij heel bijzondere Camino.
    Veel groeten van Tony (zoals jij Gerrit me vaak noemde)

Jolanda en Gerrit

Lieve familie, vrienden, collega's en relaties. Hier is de weblog van Jolanda en Gerrit. We hebben besloten onze grote passie (camino's lopen) aankomende twee jaar te combineren met een sponsorloop. Plan is om in 2012 en 2013 de 3100 km tussen onze woonplaats Amsterdam en Santiago de Compostela wandelend te overbruggen. Het opgehaalde sponsorgeld is voor de stichting Two sisters. http://www.twosisters-nederland.nl. Daarover later meer. We proberen in de komende tijd tot eind april de grens van Belgie en Frankrijk te bereiken.(totaal ongeveer 500 km) We starten vanaf Amsterdam met het Pelgrimspad dat tot Den Bosch loopt.(203km) Daarna volgen we door Belgie de Via Monastica, die ons via Postel, Namen en Diest richting Rocroi brengt.(grens Belgie en Frankrijk,500km). Op 1 mei vertrekken we dan voor onze lange wandeltocht van minimaal 50 dagen. We nemen de tent mee en zullen net als tijdens onze wandelreis in 2010 ( van Porto, Lissabon naar Santiago en Finisterre in Spanje) overnachten in speciale voor pelgrims georganiseerde overnachtings adressen (vaak in kloosters, abdijen of primitieve herbergen, of bij mensen thuis). We willen dan minimaal 1300 km gaan wandelen zodat we kunnen stoppen in Bergerac (Zuid-Frankrijk). Het restant van Bergerac naar Santiago lopen we dan in het voorjaar van 2013. Tijdens deze reis zullen we jullie op de hoogte houden van onze avonturen via deze weblog. We gaan later ook nog uitleggen hoe jullie ons kunnen sponsoren.

Actief sinds 19 Dec. 2011