Dag 34. Za 18/5. La Fada-Triacastela 27/902km - Reisverslag uit Tríacastela, Spanje van Jolanda en Gerrit - WaarBenJij.nu Dag 34. Za 18/5. La Fada-Triacastela 27/902km - Reisverslag uit Tríacastela, Spanje van Jolanda en Gerrit - WaarBenJij.nu

Dag 34. Za 18/5. La Fada-Triacastela 27/902km

Blijf op de hoogte en volg Jolanda en Gerrit

20 Mei 2013 | Spanje, Tríacastela

Sneeuw, mist, hagel en regen. We staan om 6.45 op en lopen naar de bar voor een ontbijt. Het wordt vandaag een zware etappe door de hoogteverschillen, de paden en het sneeuwt. We lopen met Toon naar de weg en lopen naar Linares (3km) . Het gaat steeds erger sneeuwen . We kiezen voor het pad langs de weg. We moeten stijgen over besneeuwde grindpaden naar O Cebreiro (1306 meter hoog) (6km) we hebben dan 400 meter gestegen in een korte tijd. Het is behoorlijk zwaar met de poncho aan in de sneeuw . We drinken dan koffie en eten extra koekjes . Om 10.15 lopen we door over de provinciale weg, het is te gevaarlijk glad om door het bos te gaan. Het sneeuwt en het is erg mistig, we moeten oppassen voor langzaam rijdende auto's en de sneeuwschuiver die regelmatig langs komt. We passeren twee kleine passen op 1378 en 1340 meter hoogte , bij de laatste drinken we koffie en eten een bocadilla (12km). We komen weer een beetje bij en zijn goed opgewarmd want door de wind en de sneeuw is het echt ijskoud buiten. We dalen nu weer een stuk over de weg en die is nu goed schoongemaakt door de sneeuwschiiver, we kunnen goed doorlopen. Het blijft mistig en koud maar het stopt met sneeuwen naarmate we meer dalen. De laatste 5 km gaan over een prachtig veldpad (holle weg), wel met veel blubber tot Triacastela (27) waar we om 15.00 aankomen. Er zijn veel herbergen en we kiezen voor een van de laatsten van het dorp. Binnen zien we weer een aantal bekenden, velen zijn vandaag met de taxi aangekomen. We krijgen een bed 8 euro p.p. En knappen na de douche weer gauw op. In de avond een heerlijk menu gegeten.

Jolanda en Gerrit

Lieve familie, vrienden, collega's en relaties. Hier is de weblog van Jolanda en Gerrit. We hebben besloten onze grote passie (camino's lopen) aankomende twee jaar te combineren met een sponsorloop. Plan is om in 2012 en 2013 de 3100 km tussen onze woonplaats Amsterdam en Santiago de Compostela wandelend te overbruggen. Het opgehaalde sponsorgeld is voor de stichting Two sisters. http://www.twosisters-nederland.nl. Daarover later meer. We proberen in de komende tijd tot eind april de grens van Belgie en Frankrijk te bereiken.(totaal ongeveer 500 km) We starten vanaf Amsterdam met het Pelgrimspad dat tot Den Bosch loopt.(203km) Daarna volgen we door Belgie de Via Monastica, die ons via Postel, Namen en Diest richting Rocroi brengt.(grens Belgie en Frankrijk,500km). Op 1 mei vertrekken we dan voor onze lange wandeltocht van minimaal 50 dagen. We nemen de tent mee en zullen net als tijdens onze wandelreis in 2010 ( van Porto, Lissabon naar Santiago en Finisterre in Spanje) overnachten in speciale voor pelgrims georganiseerde overnachtings adressen (vaak in kloosters, abdijen of primitieve herbergen, of bij mensen thuis). We willen dan minimaal 1300 km gaan wandelen zodat we kunnen stoppen in Bergerac (Zuid-Frankrijk). Het restant van Bergerac naar Santiago lopen we dan in het voorjaar van 2013. Tijdens deze reis zullen we jullie op de hoogte houden van onze avonturen via deze weblog. We gaan later ook nog uitleggen hoe jullie ons kunnen sponsoren.

Actief sinds 19 Dec. 2011