Dag 9. Di 23/4. Navarrenx-Aroue. 17/192km - Reisverslag uit Aroue-Ithorots-Olhaïby, Frankrijk van Jolanda en Gerrit - WaarBenJij.nu Dag 9. Di 23/4. Navarrenx-Aroue. 17/192km - Reisverslag uit Aroue-Ithorots-Olhaïby, Frankrijk van Jolanda en Gerrit - WaarBenJij.nu

Dag 9. Di 23/4. Navarrenx-Aroue. 17/192km

Blijf op de hoogte en volg Jolanda en Gerrit

27 April 2013 | Frankrijk, Aroue-Ithorots-Olhaïby

We staan om 19.00 op en ik loop naar de bakker voor 2 baguette 's. We ontbijten in de keuken samen met de Franse meiden. ( Claire en Christina). We pakken de rugzakken weer in en lopen om 8.30 Aroue uit over de pont de gare d'Oloron. Deze oorspronkelijke houten brug is speciaal voor de pelgrims gemaakt. We lopen een stuk langs de weg en bereiken en bereiken Castetnau-Camblong waar we bij de kerk Hugo uit Mechelen weer tegen komen. Daarna moeten we klimmen en dalen door een bos en wat koolzaadvelden. Het voelt als een relaxte etappe. Om 11.00 drinken we koffie bij een boer die ook paté verkoopt. Ik koop een blikje paté de voi voor de lunch. Na een daling lopen we via Charre naar Lichos (14 km) waar we lunchen in gezelschap van een hond. Even later sluit Hugo weer aan en we lopen samen door naar ons overnachtingsadres : gite Bellevue . Het laatste gedeelte gaan we bergafwaarts door een veld met hoog gras. We krijgen een mooie 2-persoonskamer . We mogen voor 3 euro onze kleren in de machine doen en drogen ze in de zon. Het was een heerlijke ontspannen etappe. In de gite is een voorraadkast die dient als winkel. We kopen wat eten en koken pasta met tonijnsaus . Er zijn nog 5 pelgrims A
aan komen lopen . Ze lopen in een groep vanaf Le Puy. Na de koffie zitten we eerst nog lekker buiten en werken de weblog bij.

Jolanda en Gerrit

Lieve familie, vrienden, collega's en relaties. Hier is de weblog van Jolanda en Gerrit. We hebben besloten onze grote passie (camino's lopen) aankomende twee jaar te combineren met een sponsorloop. Plan is om in 2012 en 2013 de 3100 km tussen onze woonplaats Amsterdam en Santiago de Compostela wandelend te overbruggen. Het opgehaalde sponsorgeld is voor de stichting Two sisters. http://www.twosisters-nederland.nl. Daarover later meer. We proberen in de komende tijd tot eind april de grens van Belgie en Frankrijk te bereiken.(totaal ongeveer 500 km) We starten vanaf Amsterdam met het Pelgrimspad dat tot Den Bosch loopt.(203km) Daarna volgen we door Belgie de Via Monastica, die ons via Postel, Namen en Diest richting Rocroi brengt.(grens Belgie en Frankrijk,500km). Op 1 mei vertrekken we dan voor onze lange wandeltocht van minimaal 50 dagen. We nemen de tent mee en zullen net als tijdens onze wandelreis in 2010 ( van Porto, Lissabon naar Santiago en Finisterre in Spanje) overnachten in speciale voor pelgrims georganiseerde overnachtings adressen (vaak in kloosters, abdijen of primitieve herbergen, of bij mensen thuis). We willen dan minimaal 1300 km gaan wandelen zodat we kunnen stoppen in Bergerac (Zuid-Frankrijk). Het restant van Bergerac naar Santiago lopen we dan in het voorjaar van 2013. Tijdens deze reis zullen we jullie op de hoogte houden van onze avonturen via deze weblog. We gaan later ook nog uitleggen hoe jullie ons kunnen sponsoren.

Actief sinds 19 Dec. 2011