Dag 4. 18/4. Eauze-Nogaro. 20/55km. - Reisverslag uit Nogaro, Frankrijk van Jolanda en Gerrit - WaarBenJij.nu Dag 4. 18/4. Eauze-Nogaro. 20/55km. - Reisverslag uit Nogaro, Frankrijk van Jolanda en Gerrit - WaarBenJij.nu

Dag 4. 18/4. Eauze-Nogaro. 20/55km.

Blijf op de hoogte en volg Jolanda en Gerrit

18 April 2013 | Frankrijk, Nogaro

Dag 4.donderdag 18/4. Eauze-Nogaro. 20/55km.
De duitsers staan om 6.00 uur op en wij wachten tot 6.45. Zij vertrekken om 7.00 en wij om 7.40. We lopen via het stadsplein het stadje uit. Wat verder gaan we het bos in en daarna over een veldweg. Het miezert, natte wind, we moeten weer veel klimmen en dalen. Door de blubber is het extra zwaar. We lopen zonder Marina, die is vandaag waarschijnlijk met een andere pelgrim mee. Om 10.00 halen we vlak voor Manciet (11 km) de duitsers in, we drinken samen koffie. Als we om 10.30 verder ging ben ik enorm moe, waarschijnlijk hongerklap. We lopen door akkers en langs wijnvelden. De wijn, Gasgogne, uit dit gebied is heerlijk. Bij de eglise d'hospital bekijken we het sobere kerkje. Het laatste uur moeten we veel dalen en stijgen door de vette klei. Om 13.00 uur lopen we via de D522 het stadje Nogaro in waar we direct de gite communical vinden. De deur is open en we worden opgevangen door een franse pelgrim. Volgens haar komt er een vrijwilligster om 14.30. We eten wat , Jolanda zet koffie met de dompelaar. Na de lunch gaan we beiden douchen. De vrijwilligster komt stipt om 14.30 en we krijgen kamer 1 voor 2x13 euro. Er proberen nog wat franse mutsen voor te dringen onder aanmoediging van Bueno de Mosquita. Wij wijzen ze op hun plek van binnenkomst. Na een uurtje rusten gaan we boodschappen doen bij de Aldi en daarna gaan we maar het centrum om de St Nicolaaskerk uit 1055 te bekijken. Op de terugweg nemen we een demi Grimbergen, heerlijk en wel verdiend. Terug in de gite eten we pasta met ratatouille en rocqfort saus. We zitten naast de duitsers, en praten bij. We krijgen een stuk chocolade (van de Aldi). Na de koffie gaan we naar de kamer en werken ons reisverslag bij.

• 19 April 2013 - 10:55

Diana :

Wat fijn een Aldi :)
    Geniet! Zoen Diana

• 19 April 2013 - 12:22

Jacqueline:

Beste Gerrit en Jolanda ,
    Leuk om jullie verhalen te lezen . Het is een hele andere wereld. Gisteren hebben we wel met vlaai mijn verjaardag gevierd op het centrum. Vandaag miezert het hier en verstopt de zon zich.
    Groetjes en ik ben benieuwd naar jullie volgende belevenissen.

• 22 April 2013 - 10:25

Margreet Bakker:

Hallo Luitjes,
    Geweldig, wat jullie doen hoor,wat een onderneming.Ik ben vandaag lekker vrij en ben de verslagen aan het lezen.Ik heb het zo druk gehad, nou veel succes, en ik ga weer verder lezen,leuk hoor.Groetjes Margreet Bakker.Zet hem op!!!

Jolanda en Gerrit

Lieve familie, vrienden, collega's en relaties. Hier is de weblog van Jolanda en Gerrit. We hebben besloten onze grote passie (camino's lopen) aankomende twee jaar te combineren met een sponsorloop. Plan is om in 2012 en 2013 de 3100 km tussen onze woonplaats Amsterdam en Santiago de Compostela wandelend te overbruggen. Het opgehaalde sponsorgeld is voor de stichting Two sisters. http://www.twosisters-nederland.nl. Daarover later meer. We proberen in de komende tijd tot eind april de grens van Belgie en Frankrijk te bereiken.(totaal ongeveer 500 km) We starten vanaf Amsterdam met het Pelgrimspad dat tot Den Bosch loopt.(203km) Daarna volgen we door Belgie de Via Monastica, die ons via Postel, Namen en Diest richting Rocroi brengt.(grens Belgie en Frankrijk,500km). Op 1 mei vertrekken we dan voor onze lange wandeltocht van minimaal 50 dagen. We nemen de tent mee en zullen net als tijdens onze wandelreis in 2010 ( van Porto, Lissabon naar Santiago en Finisterre in Spanje) overnachten in speciale voor pelgrims georganiseerde overnachtings adressen (vaak in kloosters, abdijen of primitieve herbergen, of bij mensen thuis). We willen dan minimaal 1300 km gaan wandelen zodat we kunnen stoppen in Bergerac (Zuid-Frankrijk). Het restant van Bergerac naar Santiago lopen we dan in het voorjaar van 2013. Tijdens deze reis zullen we jullie op de hoogte houden van onze avonturen via deze weblog. We gaan later ook nog uitleggen hoe jullie ons kunnen sponsoren.

Actief sinds 19 Dec. 2011