Corte Sant Andres-Piacenza 182+19=201 - Reisverslag uit Piacenza, Italië van Jolanda en Gerrit - WaarBenJij.nu Corte Sant Andres-Piacenza 182+19=201 - Reisverslag uit Piacenza, Italië van Jolanda en Gerrit - WaarBenJij.nu

Corte Sant Andres-Piacenza 182+19=201

Blijf op de hoogte en volg Jolanda en Gerrit

28 Mei 2019 | Italië, Piacenza

Dinsdag 28 mei
We zitten in Piacenza aan een biertje
met een bordje met heerlijke tapas. Het is 18.25 en we nemen de dag even door. Vanochtend samen met Luuk en Mario om 8.00 uur aan het ontbijt. Luuk gaat de route langs de rivier wandelen, Mario , zijn hond en wij gaan met het bootje. Gisteren heb ik Danielo Parisi gebeld die ons om 09.00 komt ophalen. Het regent niet meer en het is prachtig met de zon op het water. We moeten met hem mee naar zijn huis. We moeten kijken naar het kunstwerk ter nagedachtenis aan de komst van Sigeric, aartsbisschop van Canterbury. De tekening, waarvan Gerrit opmerkt dat het een vis is, maakt Danielo quasi boos en noemt hen een cultuurbarbaar. We krijgen een stempel in ons paspoort en moeten ons registreren in het boek. Hij heeft ook nog een foto van de eerste Nederlander aan de muur hangen. (1978). We nemen afscheid en wandelen met zijn drieën en hond verder. We drinken samen koffie met Italiaanse appeltaart in een cafe wat gebouwd is met restanten van een gebouw dat vroeger van de tempeliers is geweest. Dat was in Calendasco. In Cotrebbia Nuova eten we een broodje coppa di Parma en gaan weer verder. Uiteindelijk lopen we een lange brug over de Po over en zijn na een lang industriegebied in Piacenza. We nemen afscheid van Mario , we zien elkaar norgen weer. We wandelen verder Piacenza in op zoek naar onze Booking.com kamer in het centrum van de stad. We komen daar om 15.00 uur aan en bellen de eigenaar. Hij spreekt geen woord Engels of Frans , dus moeilijk communiceren. Uiteindelijk snapt hij dat we al het appartement geboekt hebben en roept dat hij over 30 min met de sleutel komt, dit wordt een uurtje. Pfff Uiteindelijk komt hij een uur later en kunnen we naar de kamer. We douchen, rusten even en gaan dan , in de stromende regen, op zoek naar een biertje. Na een bezoek aan de bijzondere kathedraal vinden we dit café en zitten aan het biertje en de heerlijke tapas.

Jolanda en Gerrit

Lieve familie, vrienden, collega's en relaties. Hier is de weblog van Jolanda en Gerrit. We hebben besloten onze grote passie (camino's lopen) aankomende twee jaar te combineren met een sponsorloop. Plan is om in 2012 en 2013 de 3100 km tussen onze woonplaats Amsterdam en Santiago de Compostela wandelend te overbruggen. Het opgehaalde sponsorgeld is voor de stichting Two sisters. http://www.twosisters-nederland.nl. Daarover later meer. We proberen in de komende tijd tot eind april de grens van Belgie en Frankrijk te bereiken.(totaal ongeveer 500 km) We starten vanaf Amsterdam met het Pelgrimspad dat tot Den Bosch loopt.(203km) Daarna volgen we door Belgie de Via Monastica, die ons via Postel, Namen en Diest richting Rocroi brengt.(grens Belgie en Frankrijk,500km). Op 1 mei vertrekken we dan voor onze lange wandeltocht van minimaal 50 dagen. We nemen de tent mee en zullen net als tijdens onze wandelreis in 2010 ( van Porto, Lissabon naar Santiago en Finisterre in Spanje) overnachten in speciale voor pelgrims georganiseerde overnachtings adressen (vaak in kloosters, abdijen of primitieve herbergen, of bij mensen thuis). We willen dan minimaal 1300 km gaan wandelen zodat we kunnen stoppen in Bergerac (Zuid-Frankrijk). Het restant van Bergerac naar Santiago lopen we dan in het voorjaar van 2013. Tijdens deze reis zullen we jullie op de hoogte houden van onze avonturen via deze weblog. We gaan later ook nog uitleggen hoe jullie ons kunnen sponsoren.

Actief sinds 19 Dec. 2011
Totaal aantal bezoekers 119962