Piacenza-Fiorenzuola 201+18=219 km - Reisverslag uit Fiorenzuola d'Arda, Italië van Jolanda en Gerrit - WaarBenJij.nu Piacenza-Fiorenzuola 201+18=219 km - Reisverslag uit Fiorenzuola d'Arda, Italië van Jolanda en Gerrit - WaarBenJij.nu

Piacenza-Fiorenzuola 201+18=219 km

Blijf op de hoogte en volg Jolanda en Gerrit

30 Mei 2019 | Italië, Fiorenzuola d'Arda

Woensdag 29 mei.
Na een goede nachtrust eten we allebei een halve liter yoghurt en vertrekken voor een rondje door de stad. We weten niet goed waar we de sleutel moeten achterlaten en Gerrit besluit hem in een open briefkastje te leggen. Gisteravond regende het hard en dus doen we vanochtend een rondje door de stad. Het is markt en er zijn veel mensen op het plein. Er staan giga Palazzo ‘s uit de renaissance tijd, erg mooi om te zien . Na een koffie in een winkelcentrum , volgens Gerrit op een toplocatie naast het station , wat eruitzag als Oost-Duitsland voor die wende, vertrekken we met de trein van 13.45 uur naar Cabeo. Daar moeten we even naar de route zoeken . We wandelen weer op route en moeten eerst een stuk langs een erg drukke weg en daarna door een tunnel onder de snelweg door. Deze staat echter vol met water. Luuk blijkt voor ons te lopen en is op blote voeten door het water gelopen. Goed idee, we doen
onze schoenen uit en teva’s aan en lopen tot ver over onze enkels door het koude water. Luuk wacht op ons en gedrieën lopen we verder naar ons overnachtingsadres op het plein voor de kerk ontmoeten we Mario en zijn hond weer, hij eet eigenlijk Giuseppe. We moeten ons melden in de kerk en daar blijkt dat onze gereserveerde plekken niet meer beschikbaar zijn. Oeps, wat nu! We worden ergens anders onder gebracht. De 3 mannen in een kamer en ik alleen in de andere kamer. Later komen er nog 3 andere vrouwen bij, waaronder Carolien. Dat wordt een beetje veel met maar 3 bedden. We gaan samen eten met de andere pelgrims. We eten in een restaurant een lekkere pizza en drinken samen gezellig een flesje wijn. De avond wordt nog gezelliger wanneer we met de telefoon van Gerrit Italiaanse hits gaan zingen. De eigenaar van de tent komt dan met een Grand dessert en twee flessen ( een grappa en een prosecco superieur) . Kortom , het was al laat voordat we allemaal afscheid genomen hadden van de baas van het restaurant en we samen naar onze herberg gaan. Op de dames kamer wordt dan nog geloot wie ervan de drie Zwitserse dames op de grond moet. Ik had al een bed, degene die verloren heeft gooit mopperend het matras op de grond en haar slaapzak erop.

Jolanda en Gerrit

Lieve familie, vrienden, collega's en relaties. Hier is de weblog van Jolanda en Gerrit. We hebben besloten onze grote passie (camino's lopen) aankomende twee jaar te combineren met een sponsorloop. Plan is om in 2012 en 2013 de 3100 km tussen onze woonplaats Amsterdam en Santiago de Compostela wandelend te overbruggen. Het opgehaalde sponsorgeld is voor de stichting Two sisters. http://www.twosisters-nederland.nl. Daarover later meer. We proberen in de komende tijd tot eind april de grens van Belgie en Frankrijk te bereiken.(totaal ongeveer 500 km) We starten vanaf Amsterdam met het Pelgrimspad dat tot Den Bosch loopt.(203km) Daarna volgen we door Belgie de Via Monastica, die ons via Postel, Namen en Diest richting Rocroi brengt.(grens Belgie en Frankrijk,500km). Op 1 mei vertrekken we dan voor onze lange wandeltocht van minimaal 50 dagen. We nemen de tent mee en zullen net als tijdens onze wandelreis in 2010 ( van Porto, Lissabon naar Santiago en Finisterre in Spanje) overnachten in speciale voor pelgrims georganiseerde overnachtings adressen (vaak in kloosters, abdijen of primitieve herbergen, of bij mensen thuis). We willen dan minimaal 1300 km gaan wandelen zodat we kunnen stoppen in Bergerac (Zuid-Frankrijk). Het restant van Bergerac naar Santiago lopen we dan in het voorjaar van 2013. Tijdens deze reis zullen we jullie op de hoogte houden van onze avonturen via deze weblog. We gaan later ook nog uitleggen hoe jullie ons kunnen sponsoren.

Actief sinds 19 Dec. 2011