Vercelli/Robbio 68+15=83km - Reisverslag uit Robbio, Italië van Jolanda en Gerrit - WaarBenJij.nu Vercelli/Robbio 68+15=83km - Reisverslag uit Robbio, Italië van Jolanda en Gerrit - WaarBenJij.nu

Vercelli/Robbio 68+15=83km

Blijf op de hoogte en volg Jolanda en Gerrit

22 Mei 2019 | Italië, Robbio

Woensdag 22mei.
Na een gezellig ontbijt nemen we afscheid en lopen we de stad uit. De route loopt over een buitendijk langs de rivier de Sesia . We horen veel vogeltjes en het is al snel erg warm. Na een korte rust in de schaduw komen we rond het middaguur aan in Palestro. We drinken koffie en zien dat iedereen ook lekker aan het eten is. Het is het dagmenu bestaande uit pasta, worst of kip, salade, water en wijn en koffie. Dit voor 12 euro pp. We eten ons buikje vol en ook het wijntje hakt erin. Gelukkig is er dan nog de koffie, in een grote vingerhoed en lekker sterk. We wandelen weer verder en komen uiteindelijk bij ons overnachtingsadres. Dit keer een B&B in een oude wachttoren van een oud kasteel uit 999, gerestaureerd in 1437. De beheerder heeft het verbouwd , het is erg bijzondere plek. Beneden is de keuken en huiskamer en via een steile trap buitenom kom je in de slaapkamer met een giga bed en een mooie badkamer. Na de douche en rust lopen we het stadje in en drinken een biertje op een terras. De barman brengt ons biertje met chips en olijven. Hij studeert Engels en wil graag oefenen, erg leuk. Gerrit deelt chips uit aan 2 jongetjes die met hun moeder op ons terras zit. Een van de jongetjes wil wel even graaien uit ons bakje, grappig om te zien. Na het biertje bezoeken we de lokale super en kopen nog wat fruit. O ja, we kwamen ook nog een automaat in de muur tegen . Je kan voor 0,05 eurocent per liter plat of bruisend water uit de muur halen, verrassend. Wel je eigen fles meenemen.

• 23 Mei 2019 - 05:43

Cees Burger:

Het weer is weer goed geworden! Ga zo door!!

• 23 Mei 2019 - 05:45

Heleen:

hi toppers, leuk om jullie weer te volgen hoor. voor mij is het lezen van jullie reisverslag een ontspanningsmomentje op de (werk)dag !
    ik hoop dat je niet teveel last hebt van je knie.
    goede reis verder en veel plezier. groetjes heleen

Jolanda en Gerrit

Lieve familie, vrienden, collega's en relaties. Hier is de weblog van Jolanda en Gerrit. We hebben besloten onze grote passie (camino's lopen) aankomende twee jaar te combineren met een sponsorloop. Plan is om in 2012 en 2013 de 3100 km tussen onze woonplaats Amsterdam en Santiago de Compostela wandelend te overbruggen. Het opgehaalde sponsorgeld is voor de stichting Two sisters. http://www.twosisters-nederland.nl. Daarover later meer. We proberen in de komende tijd tot eind april de grens van Belgie en Frankrijk te bereiken.(totaal ongeveer 500 km) We starten vanaf Amsterdam met het Pelgrimspad dat tot Den Bosch loopt.(203km) Daarna volgen we door Belgie de Via Monastica, die ons via Postel, Namen en Diest richting Rocroi brengt.(grens Belgie en Frankrijk,500km). Op 1 mei vertrekken we dan voor onze lange wandeltocht van minimaal 50 dagen. We nemen de tent mee en zullen net als tijdens onze wandelreis in 2010 ( van Porto, Lissabon naar Santiago en Finisterre in Spanje) overnachten in speciale voor pelgrims georganiseerde overnachtings adressen (vaak in kloosters, abdijen of primitieve herbergen, of bij mensen thuis). We willen dan minimaal 1300 km gaan wandelen zodat we kunnen stoppen in Bergerac (Zuid-Frankrijk). Het restant van Bergerac naar Santiago lopen we dan in het voorjaar van 2013. Tijdens deze reis zullen we jullie op de hoogte houden van onze avonturen via deze weblog. We gaan later ook nog uitleggen hoe jullie ons kunnen sponsoren.

Actief sinds 19 Dec. 2011