Dag 8. 7 sept. Bourg-St-Pierre-Gr-Bernard 15/147 - Reisverslag uit Grand Saint Bernard, Zwitserland van Jolanda en Gerrit - WaarBenJij.nu Dag 8. 7 sept. Bourg-St-Pierre-Gr-Bernard 15/147 - Reisverslag uit Grand Saint Bernard, Zwitserland van Jolanda en Gerrit - WaarBenJij.nu

Dag 8. 7 sept. Bourg-St-Pierre-Gr-Bernard 15/147

Blijf op de hoogte en volg Jolanda en Gerrit

07 September 2018 | Zwitserland, Grand Saint Bernard

We staan om 7.30 uur op en drinken koffie met een reepje als ontbijt. We vertrekken om 8.15 uur. We lopen naar het stadje en zoeken de route op die zoals altijd langs de kerk loopt. We lopen tot een rivier, daarna is het meteen flink stijgend door een bos en later over een hoogvlakte. Om 10.15 uur pauzeren we bij het stuwmeer . Daarna is het weer flink omhoog en wat dalend tot de ingang van de St.Bernardtunnel. Dit gedeelte is zo inspannend dat we besluiten verder de weg te vervolgen . Jolanda pakt daar een bus omdat het te heftig is en ze het onverantwoordelijk vindt om met deze hartkloppingen door te wandelen. ( combinatie hoogte en inspanning?) Gerrit wil graag doorlopen en vervolgt daarna alleen over de weg . Ook op de weg stijgt het maar door met veel haarspeldbochten en om 13.30 uur komt Gerrit aan bij het hospice . We zitten op 2496 meter. We hebben een leuk intake gesprek met broeder Anton ( vroeger skileraar??) en krijgen een bed op een grote slaapzaal. Na de douche wandelen we even langs het meer en zitten binnen 5 minuten , langs de douane (gesloten), in Italië . We lopen langs diverse souvenirs winkeltjes en drinken ons eerste biertje in Italië. Vanavond eten we met de andere pelgrims in het hospice . Morgen gaan we 30 km dalend naar Aosta.

Jolanda en Gerrit

Lieve familie, vrienden, collega's en relaties. Hier is de weblog van Jolanda en Gerrit. We hebben besloten onze grote passie (camino's lopen) aankomende twee jaar te combineren met een sponsorloop. Plan is om in 2012 en 2013 de 3100 km tussen onze woonplaats Amsterdam en Santiago de Compostela wandelend te overbruggen. Het opgehaalde sponsorgeld is voor de stichting Two sisters. http://www.twosisters-nederland.nl. Daarover later meer. We proberen in de komende tijd tot eind april de grens van Belgie en Frankrijk te bereiken.(totaal ongeveer 500 km) We starten vanaf Amsterdam met het Pelgrimspad dat tot Den Bosch loopt.(203km) Daarna volgen we door Belgie de Via Monastica, die ons via Postel, Namen en Diest richting Rocroi brengt.(grens Belgie en Frankrijk,500km). Op 1 mei vertrekken we dan voor onze lange wandeltocht van minimaal 50 dagen. We nemen de tent mee en zullen net als tijdens onze wandelreis in 2010 ( van Porto, Lissabon naar Santiago en Finisterre in Spanje) overnachten in speciale voor pelgrims georganiseerde overnachtings adressen (vaak in kloosters, abdijen of primitieve herbergen, of bij mensen thuis). We willen dan minimaal 1300 km gaan wandelen zodat we kunnen stoppen in Bergerac (Zuid-Frankrijk). Het restant van Bergerac naar Santiago lopen we dan in het voorjaar van 2013. Tijdens deze reis zullen we jullie op de hoogte houden van onze avonturen via deze weblog. We gaan later ook nog uitleggen hoe jullie ons kunnen sponsoren.

Actief sinds 19 Dec. 2011