Dag 2. Lausanne-Montreux 31km - Reisverslag uit Montreux, Zwitserland van Jolanda en Gerrit - WaarBenJij.nu Dag 2. Lausanne-Montreux 31km - Reisverslag uit Montreux, Zwitserland van Jolanda en Gerrit - WaarBenJij.nu

Dag 2. Lausanne-Montreux 31km

Blijf op de hoogte en volg Jolanda en Gerrit

02 September 2018 | Zwitserland, Montreux

Dag 2, zie dat dit verslag niet geplaatst is . Daarom als bonus er toch maar even bijgezet. Was wel een bijzonder en lange wandeldag, lees maar.
We vertrekken na een karig ontbijt en lauwe koffie om 8.30 uur. We lopen via de historische stad en de provinciale weg naar het meer. Om 9.30 drinken we koffie in Lutry. ( lekkere koffie). We lopen verder langs het meer op een smal spannend wandelpad. Om 11.00 uur zijn we in Cully voor een tweede koffie en pinnen we wat Zwitserse franken. Daarna gaat de route met steile trappen de zuidhelling op en wandelen we uren tussen de wijngaarden door. Dit stuk land staat ook op werelderfgoed lijst van de Unesco. Gerrit kan het niet laten om regelmatig druiven te jatten. Uiteindelijk gaan we weer richting meer . We hebben inmiddels 21 km gelopen en moeten nog 10 km naar onze overnachtingsplek. We lopen over de gezellige boulevard waar een antiekmarkt gehouden wordt, we lopen door een park en over een camping waar we nog even stoppen voor een drankje. Uiteindelijk komen we na een beetje zoeken op onze overnachtingsplek voor vanavond. Het is een guesthouse met een sleutelcode en een gebruiksaanwijzing . We moeten naar de derde etage en onze sleutel past op deur 34 waarachter een mooie kamer met balkon en uitzicht op het meer. We storten neer op het bed en drinken eerst een koffie. Er staat inmiddels 31 km op de teler en we zijn kapot. Ook hier doet de douche weer wonderen en slepen we ons een uurtje later naar een restaurant verderop
In de straat waar we een belachelijke dure , maar heerlijke, hamburger eten met een lekker biertje . Morgen hoeven we gelukkig maar 15 km te lopen , dus hebben we vandaag voldoende getraind voor morgen

• 03 September 2018 - 10:43

Eric:

Pfffffffff, maar ongelofelijk leuk!!

Jolanda en Gerrit

Lieve familie, vrienden, collega's en relaties. Hier is de weblog van Jolanda en Gerrit. We hebben besloten onze grote passie (camino's lopen) aankomende twee jaar te combineren met een sponsorloop. Plan is om in 2012 en 2013 de 3100 km tussen onze woonplaats Amsterdam en Santiago de Compostela wandelend te overbruggen. Het opgehaalde sponsorgeld is voor de stichting Two sisters. http://www.twosisters-nederland.nl. Daarover later meer. We proberen in de komende tijd tot eind april de grens van Belgie en Frankrijk te bereiken.(totaal ongeveer 500 km) We starten vanaf Amsterdam met het Pelgrimspad dat tot Den Bosch loopt.(203km) Daarna volgen we door Belgie de Via Monastica, die ons via Postel, Namen en Diest richting Rocroi brengt.(grens Belgie en Frankrijk,500km). Op 1 mei vertrekken we dan voor onze lange wandeltocht van minimaal 50 dagen. We nemen de tent mee en zullen net als tijdens onze wandelreis in 2010 ( van Porto, Lissabon naar Santiago en Finisterre in Spanje) overnachten in speciale voor pelgrims georganiseerde overnachtings adressen (vaak in kloosters, abdijen of primitieve herbergen, of bij mensen thuis). We willen dan minimaal 1300 km gaan wandelen zodat we kunnen stoppen in Bergerac (Zuid-Frankrijk). Het restant van Bergerac naar Santiago lopen we dan in het voorjaar van 2013. Tijdens deze reis zullen we jullie op de hoogte houden van onze avonturen via deze weblog. We gaan later ook nog uitleggen hoe jullie ons kunnen sponsoren.

Actief sinds 19 Dec. 2011