Dag 34. Aubonne-Pontarlier. 22/733 km. - Reisverslag uit Pontarlier, Frankrijk van Jolanda en Gerrit - WaarBenJij.nu Dag 34. Aubonne-Pontarlier. 22/733 km. - Reisverslag uit Pontarlier, Frankrijk van Jolanda en Gerrit - WaarBenJij.nu

Dag 34. Aubonne-Pontarlier. 22/733 km.

Blijf op de hoogte en volg Jolanda en Gerrit

25 Mei 2017 | Frankrijk, Pontarlier

We ontbijten om 7.30 uur samen met 2 Fransen die met de auto naar Pontarliers gaan. We lopen om 8.30 uur Aubonne uit met het meegekregen overgebleven brood van het ontbijt. Na een uurtje stijgen richting de N5 gaan we weer sterk dalen. Het is al erg warm en dus best vermoeiend . Om 11.00 gaan we wat rusten en zitten heerlijk een half uurtje zonder schoenen in het gras te kijken naar de vele roofvogels die we over zien vliegen. Daarna verder naar beneden naar het dorp V dat een paar km voor Pontarliers ligt. We lunchen op een bankje met een mooi uitzicht op het stadje Vuillecin en een meer. Daarna nog 7 km waarvan ongeveer 4 km in deze grote stad. Bij de eerste plek waar we kunnen zitten, een patisserie , drinken we koffie met een soort tompouce en vinden daarna makkelijk onze slaapplek . Een jeugdherberg . Deze keer zijn we foutloos door de route gegaan. De deur staat open maar er is pas om 17.30 uur iemand bij de receptie. We frissen ons dus even op en gaan de stad verkennen. We gaan naar de tourist information voor een stempel en een overnachtingsadres voor morgen. We krijgen 2 adressen die allebei vol zitten . We drinken een biertje op een gezellig terras en kopen salade en bonen voor het avondeten. Het lukt ons niet om een slaapadres te vinden . Het is morgen Hemelvaartsdag en zondag vieren ze hier Moederdag, dus veel mensen gaan weekendje weg. Om 20.30 uur gaan we op zoek naar een tv voor de voetbalwedstrijd van het jaar. Jolanda ziet plotseling dat er bij de kebab tent een tv met voetbal aanstaat. We bestellen een biertje en bekijken de wedstrijd vanaf de eerste rij , jammer dat we verloren hebben . Daarna terug naar de jeugdherberg die natuurlijk om 23.00 uur al gesloten is. Gelukkig kunnen we via de achteruit ingang nog naar binnen. Na terugkomst proberen we nog via internet iets te regelen voor morgen wat niet lukt. We besluiten morgen maar in Pontarliers te blijven . Teleurgesteld gaan we slapen.

Jolanda en Gerrit

Lieve familie, vrienden, collega's en relaties. Hier is de weblog van Jolanda en Gerrit. We hebben besloten onze grote passie (camino's lopen) aankomende twee jaar te combineren met een sponsorloop. Plan is om in 2012 en 2013 de 3100 km tussen onze woonplaats Amsterdam en Santiago de Compostela wandelend te overbruggen. Het opgehaalde sponsorgeld is voor de stichting Two sisters. http://www.twosisters-nederland.nl. Daarover later meer. We proberen in de komende tijd tot eind april de grens van Belgie en Frankrijk te bereiken.(totaal ongeveer 500 km) We starten vanaf Amsterdam met het Pelgrimspad dat tot Den Bosch loopt.(203km) Daarna volgen we door Belgie de Via Monastica, die ons via Postel, Namen en Diest richting Rocroi brengt.(grens Belgie en Frankrijk,500km). Op 1 mei vertrekken we dan voor onze lange wandeltocht van minimaal 50 dagen. We nemen de tent mee en zullen net als tijdens onze wandelreis in 2010 ( van Porto, Lissabon naar Santiago en Finisterre in Spanje) overnachten in speciale voor pelgrims georganiseerde overnachtings adressen (vaak in kloosters, abdijen of primitieve herbergen, of bij mensen thuis). We willen dan minimaal 1300 km gaan wandelen zodat we kunnen stoppen in Bergerac (Zuid-Frankrijk). Het restant van Bergerac naar Santiago lopen we dan in het voorjaar van 2013. Tijdens deze reis zullen we jullie op de hoogte houden van onze avonturen via deze weblog. We gaan later ook nog uitleggen hoe jullie ons kunnen sponsoren.

Actief sinds 19 Dec. 2011