Dag 33. Etalans-Aubonne. 23/731km. - Reisverslag uit Aubonne, Frankrijk van Jolanda en Gerrit - WaarBenJij.nu Dag 33. Etalans-Aubonne. 23/731km. - Reisverslag uit Aubonne, Frankrijk van Jolanda en Gerrit - WaarBenJij.nu

Dag 33. Etalans-Aubonne. 23/731km.

Blijf op de hoogte en volg Jolanda en Gerrit

25 Mei 2017 | Frankrijk, Aubonne

De winkel onder onze hotelkamer is al om 06.00 uur open. Het is een komen en gaan . We ontbijten om 7.30 uur en vertrekken om 8.15 uur. We lopen langs het supermarktje en kopen fruit en een baquete. We lopen over de Grande Rue en moeten een stukje langs de zeer drukke N57. Deze volgen we tot Vernierfontaine . Daar moeten we over een veldweg die op een gegeven moment ophoudt in een bos. Na een tijdje zoeken naar de route met behulp van een offline site komen we weer op een verharde weg terecht die richting het gehucht Chasnans gaat. We zitten gelukkig weer op de route. We eten een broodje in de schaduw, het is weer erg warm en lopen daarna door naar het gehucht Athose . Het licht in een dal . We zien de berg al voor ons liggen waar we overheen moeten. De beschrijving uit onze gids klopt niet meer met de route maar we komen na een sterke stijging aan op de top. Aan de andere kant moeten we via een dalend pad door het Bois de Rappant naar beneden. Dit kunnen we niet vinden . We lopen daarom maar over de weg naar Aubonne. Dit is wel 5 km omlopen, maar beter dan weer verdwalen in het bos. Om 16.30 uur komen we in het dorp van onze overnachting. (Aubonne). We vragen aan een paar moeders die op de bushalte staan te wachten waar de winkels en of het restaurant is. Beiden zijn al jaren geleden verdwenen. Daar gaan we weer. Een van de kinderen die uit de schoolbus stapt is de dochter van de eigenaar van onze slaapplek. Zij wijst ons de weg en we komen bij een echt chateau. We worden vriendelijk ontvangen en krijgen zelfs een biertje. Omdat we nu geen eten kunnen kopen vragen we of we alsnog kunnen eten. Gelukkig kan dit. We krijgen een geweldige authentieke kamer en na een douche gaan we om 19.30 uur aan tafel. We krijgen een 3 gangen diner ; paté , een kaasfondue van lokale kaas, salade brood, gerookte ham en een toetje met aardbeienijs. Dit alles in een authentieke eetzaal met een schouw/haard uit 1706. Het chateau is van een graaf van Besancon geweest en gekocht door de familie . Veronique woont er samen met haar gezin en runt de Chambre d'hotel en haar broer heeft de boerderij en maakt de (heerlijke ) kaas uit de regio Comte. We gaan voldaan en vol van het eten naar onze kamer.

• 29 Mei 2017 - 08:30

L4alageman@hotmail.com :

Eigenlijk dus een gelukje dat er geen supermarkt ofzo was! Voor de ultieme kasteelervaring. X

Jolanda en Gerrit

Lieve familie, vrienden, collega's en relaties. Hier is de weblog van Jolanda en Gerrit. We hebben besloten onze grote passie (camino's lopen) aankomende twee jaar te combineren met een sponsorloop. Plan is om in 2012 en 2013 de 3100 km tussen onze woonplaats Amsterdam en Santiago de Compostela wandelend te overbruggen. Het opgehaalde sponsorgeld is voor de stichting Two sisters. http://www.twosisters-nederland.nl. Daarover later meer. We proberen in de komende tijd tot eind april de grens van Belgie en Frankrijk te bereiken.(totaal ongeveer 500 km) We starten vanaf Amsterdam met het Pelgrimspad dat tot Den Bosch loopt.(203km) Daarna volgen we door Belgie de Via Monastica, die ons via Postel, Namen en Diest richting Rocroi brengt.(grens Belgie en Frankrijk,500km). Op 1 mei vertrekken we dan voor onze lange wandeltocht van minimaal 50 dagen. We nemen de tent mee en zullen net als tijdens onze wandelreis in 2010 ( van Porto, Lissabon naar Santiago en Finisterre in Spanje) overnachten in speciale voor pelgrims georganiseerde overnachtings adressen (vaak in kloosters, abdijen of primitieve herbergen, of bij mensen thuis). We willen dan minimaal 1300 km gaan wandelen zodat we kunnen stoppen in Bergerac (Zuid-Frankrijk). Het restant van Bergerac naar Santiago lopen we dan in het voorjaar van 2013. Tijdens deze reis zullen we jullie op de hoogte houden van onze avonturen via deze weblog. We gaan later ook nog uitleggen hoe jullie ons kunnen sponsoren.

Actief sinds 19 Dec. 2011