Dag 29. Frasne-Cussey sur L'Ognon. 21/650km - Reisverslag uit Cussey-sur-l'Ognon, Frankrijk van Jolanda en Gerrit - WaarBenJij.nu Dag 29. Frasne-Cussey sur L'Ognon. 21/650km - Reisverslag uit Cussey-sur-l'Ognon, Frankrijk van Jolanda en Gerrit - WaarBenJij.nu

Dag 29. Frasne-Cussey sur L'Ognon. 21/650km

Blijf op de hoogte en volg Jolanda en Gerrit

19 Mei 2017 | Frankrijk, Cussey-sur-l'Ognon

We ontbijten om 7.30 uur, het onweer van gisteravond is overgegaan in regen. Marie brengt ons tot aan de rand van het dorp en laat ons even het prachtige Chateau zien en de historische wasplaats. Ze geeft ons deze korte lift omdat alle pelgrims moeite hebben om de goede weg uit het stadje te vinden. We nemen afscheid en met onze poncho's aan lopen we richting het bois de Chadois. Het is glibberig en het regent hard. We moeten flink stijgen en missen een bordje waardoor we verdwalen . Met behulp van de smartphone en het kompas vinden we na enig zoeken eerst onze weg terug en daarna het gemiste bordje. Pff. Het blijft maar regenen en we zijn blij dat we om 12.00 uur een jachthut vinden met stoeltjes waar we even kunnen zitten en de poncho's uitdoen. We hebben inmiddels 12 km gelopen. Om 12.30 uur lopen we het gehucht Montbouillon in. We schuilen een half uur in een bushokje en gaan dan langs de N5 op weg voor de laatste 4.4 km. 2 km verder lopen we het dorp Cussey-sur-l'Ognon in. Ons hotel ligt op de hoek. We kopen eerst bij de patisserie op de hoek 2 lekkere taartjes. De eigenaar ( holle bolle Gijs) staat al bij de deur te kijken. Het hotel/restaurant is nog dicht. Gaat pas om 17.00 uur open. We mogen toch naar binnen, krijgen een mooie kamer met ligbad en kijken een laatste stuk van een etappe van de Giro. Tom de Moulin rijdt na de gewonnen tijdrit in het roze. Om 18.00 uur is het droog en breekt de zon door. We drinken een biertje op de terrasstoeltjes voor de deur en gaan om 19.30 uur aan tafel. We krijgen een lekker 3 gangen menu en gaan om 21.00 uur weer naar onze kamer.

• 21 Mei 2017 - 08:10

Elvira :

Leuk om weer te lezen! X

Jolanda en Gerrit

Lieve familie, vrienden, collega's en relaties. Hier is de weblog van Jolanda en Gerrit. We hebben besloten onze grote passie (camino's lopen) aankomende twee jaar te combineren met een sponsorloop. Plan is om in 2012 en 2013 de 3100 km tussen onze woonplaats Amsterdam en Santiago de Compostela wandelend te overbruggen. Het opgehaalde sponsorgeld is voor de stichting Two sisters. http://www.twosisters-nederland.nl. Daarover later meer. We proberen in de komende tijd tot eind april de grens van Belgie en Frankrijk te bereiken.(totaal ongeveer 500 km) We starten vanaf Amsterdam met het Pelgrimspad dat tot Den Bosch loopt.(203km) Daarna volgen we door Belgie de Via Monastica, die ons via Postel, Namen en Diest richting Rocroi brengt.(grens Belgie en Frankrijk,500km). Op 1 mei vertrekken we dan voor onze lange wandeltocht van minimaal 50 dagen. We nemen de tent mee en zullen net als tijdens onze wandelreis in 2010 ( van Porto, Lissabon naar Santiago en Finisterre in Spanje) overnachten in speciale voor pelgrims georganiseerde overnachtings adressen (vaak in kloosters, abdijen of primitieve herbergen, of bij mensen thuis). We willen dan minimaal 1300 km gaan wandelen zodat we kunnen stoppen in Bergerac (Zuid-Frankrijk). Het restant van Bergerac naar Santiago lopen we dan in het voorjaar van 2013. Tijdens deze reis zullen we jullie op de hoogte houden van onze avonturen via deze weblog. We gaan later ook nog uitleggen hoe jullie ons kunnen sponsoren.

Actief sinds 19 Dec. 2011