Dag 18. Ma 8 mei. Corbeil-Balignicourt 10/393 km. - Reisverslag uit Balignicourt, Frankrijk van Jolanda en Gerrit - WaarBenJij.nu Dag 18. Ma 8 mei. Corbeil-Balignicourt 10/393 km. - Reisverslag uit Balignicourt, Frankrijk van Jolanda en Gerrit - WaarBenJij.nu

Dag 18. Ma 8 mei. Corbeil-Balignicourt 10/393 km.

Blijf op de hoogte en volg Jolanda en Gerrit

11 Mei 2017 | Frankrijk, Balignicourt

Na de zware dag gisteren doen we het vandaag rustig aan. We staan om 8.00 uur op . We hebben het vannacht op onze stretcher in de slaapzak eeg koud gehad.
Na het ontbijt , wel met warme koffie, lezen we nog een uurtje en vertrekken pas om 10.00 uur. Buiten komen we Michel nog tegen die blij is met onze donatie. We bezoeken eerst nog het oude Romaanse kerkje en lopen daarna weer als maar rechtdoor over de oude Romeinse weg. Wat een eindeloos landschap met niets anders dan weilanden. Het is droog maar wel koud. We horen van de locale bevolking dat Macron gisteren overtuigend gewonnen heeft. Na een uurtje houden we een waterstop en we lunchen in Donnement aan een klein riviertje. Om 13.00 uur zijn we al in Balignicourt waar we onderweg Didier al tegenkomen. We slapen in zijn huis. We krijgen een kamer en na een douche , die hadden we gisteren niet, drinken we met de familie koffie. De zoon en de vader spreken een beetje Engels. Het is vandaag alweer een vrije dag in Frankrijk. Ze vieren dat de tweede wereldoorlog is afgelopen . Alle winkels zijn dan dicht. Er is sowieso geen winkel in dit dorp dus dat maakt geen verschil. Om 19.00 uur eten we samen met de familie , quiche met prei, aardappelen, salade en zelfgemaakte yoghurt. Het is gezellig en we kletsen met handen en voeten.

Jolanda en Gerrit

Lieve familie, vrienden, collega's en relaties. Hier is de weblog van Jolanda en Gerrit. We hebben besloten onze grote passie (camino's lopen) aankomende twee jaar te combineren met een sponsorloop. Plan is om in 2012 en 2013 de 3100 km tussen onze woonplaats Amsterdam en Santiago de Compostela wandelend te overbruggen. Het opgehaalde sponsorgeld is voor de stichting Two sisters. http://www.twosisters-nederland.nl. Daarover later meer. We proberen in de komende tijd tot eind april de grens van Belgie en Frankrijk te bereiken.(totaal ongeveer 500 km) We starten vanaf Amsterdam met het Pelgrimspad dat tot Den Bosch loopt.(203km) Daarna volgen we door Belgie de Via Monastica, die ons via Postel, Namen en Diest richting Rocroi brengt.(grens Belgie en Frankrijk,500km). Op 1 mei vertrekken we dan voor onze lange wandeltocht van minimaal 50 dagen. We nemen de tent mee en zullen net als tijdens onze wandelreis in 2010 ( van Porto, Lissabon naar Santiago en Finisterre in Spanje) overnachten in speciale voor pelgrims georganiseerde overnachtings adressen (vaak in kloosters, abdijen of primitieve herbergen, of bij mensen thuis). We willen dan minimaal 1300 km gaan wandelen zodat we kunnen stoppen in Bergerac (Zuid-Frankrijk). Het restant van Bergerac naar Santiago lopen we dan in het voorjaar van 2013. Tijdens deze reis zullen we jullie op de hoogte houden van onze avonturen via deze weblog. We gaan later ook nog uitleggen hoe jullie ons kunnen sponsoren.

Actief sinds 19 Dec. 2011