Dag 11. Ma 16 sept. San Vicente-Llanes. 42/273 km. - Reisverslag uit Llanes, Spanje van Jolanda en Gerrit - WaarBenJij.nu Dag 11. Ma 16 sept. San Vicente-Llanes. 42/273 km. - Reisverslag uit Llanes, Spanje van Jolanda en Gerrit - WaarBenJij.nu

Dag 11. Ma 16 sept. San Vicente-Llanes. 42/273 km.

Blijf op de hoogte en volg Jolanda en Gerrit

19 September 2013 | Spanje, Llanes

We staan om 7 uur op en ontbijten gezamenlijk. We lopen snel dalend en klimmend het stadje uit. Bij het treinstation is het stijgen naar Serdio en daarna dalen naar Pesues. Na de koffie lopen we richting de zee en bereiken Pendulas om 12.00 uur. We drinken koffie en kopen stokbrood . Het vervolg loopt door de duinen en langs de zee. Om 13.30 bereiken we de Bufones de Arenllas, een soort fonteinen die bij bepaalde wind en golven door gaten in de rotsen het water als een geiser omhoogstuwen. Het is gaan regenen en we lopen met de poncho aan om 15.00 Cue binnen. We drinken daar een warme cola cao. Het laatste uur gaat richting Llanes en daarna door het centrum naar onze herberg, het oude treinstation. We worden ingeschreven, krijgen een stempel en schone lakens en betalen 2x 12.50. We liggen op een kamer van 4 samen met twee fransen die op elektrische fietsen onderweg zijn. Na het douchen drinken we koffie en doen we wat boodschappen. Daarna eten we een heerlijk menu del dia met streekgerechten ( vis gebakken in cider ) met een flesje vino tinto. Terug in de herberg bepalen we de route voor de komende dagen en Jolanda reserveert een hotel in Gijon en om 22.00 gaan we slapen.

Jolanda en Gerrit

Lieve familie, vrienden, collega's en relaties. Hier is de weblog van Jolanda en Gerrit. We hebben besloten onze grote passie (camino's lopen) aankomende twee jaar te combineren met een sponsorloop. Plan is om in 2012 en 2013 de 3100 km tussen onze woonplaats Amsterdam en Santiago de Compostela wandelend te overbruggen. Het opgehaalde sponsorgeld is voor de stichting Two sisters. http://www.twosisters-nederland.nl. Daarover later meer. We proberen in de komende tijd tot eind april de grens van Belgie en Frankrijk te bereiken.(totaal ongeveer 500 km) We starten vanaf Amsterdam met het Pelgrimspad dat tot Den Bosch loopt.(203km) Daarna volgen we door Belgie de Via Monastica, die ons via Postel, Namen en Diest richting Rocroi brengt.(grens Belgie en Frankrijk,500km). Op 1 mei vertrekken we dan voor onze lange wandeltocht van minimaal 50 dagen. We nemen de tent mee en zullen net als tijdens onze wandelreis in 2010 ( van Porto, Lissabon naar Santiago en Finisterre in Spanje) overnachten in speciale voor pelgrims georganiseerde overnachtings adressen (vaak in kloosters, abdijen of primitieve herbergen, of bij mensen thuis). We willen dan minimaal 1300 km gaan wandelen zodat we kunnen stoppen in Bergerac (Zuid-Frankrijk). Het restant van Bergerac naar Santiago lopen we dan in het voorjaar van 2013. Tijdens deze reis zullen we jullie op de hoogte houden van onze avonturen via deze weblog. We gaan later ook nog uitleggen hoe jullie ons kunnen sponsoren.

Actief sinds 19 Dec. 2011