Dag 12. 11 sept. Saint-Vincent-Issogne 19/249 km. - Reisverslag uit Issogne, Italië van Jolanda en Gerrit - WaarBenJij.nu Dag 12. 11 sept. Saint-Vincent-Issogne 19/249 km. - Reisverslag uit Issogne, Italië van Jolanda en Gerrit - WaarBenJij.nu

Dag 12. 11 sept. Saint-Vincent-Issogne 19/249 km.

Blijf op de hoogte en volg Jolanda en Gerrit

11 September 2018 | Italië, Issogne

Dag 12, Saint Vincent-Issogne
We staan om 7.00 op en eten de yoghurt en koffie in ons appartement.
Om 8.15 lopen we Saint -Vincent uit richting het centrum. Het is een prachtig stadje en we bekijken de kerk en lopen langs het Romeinse Therme naar het bos. Het is constant flink klimmen maar we worden beloond met een prachtig uitzicht over het Val d' Aosta. Onderweg komen we nog een heel oude geitenherder tegen van zeker 80 jaar met 2 honden. We dalen richting Balmas en vinden onderweg een hazelnootboom en nemen wat noten mee. De vorige dagen vonden we ook al walnoten, druiven, bramen , vijgen en appels. De komkommers hebben we laten hangen. Bij Balmas drinken we een heerlijke cappuccino (€ 1.20) en lopen om 12.00 de brug over richting Viering en lunchen op een bankje in de schaduw, het is weer prachtig weer en 30°. Om 14.00 lopen we verder langs de rivier en wat (beton) fabrieken. Als we weer een brug oversteken zien we net een steenarend wegvliegen. We houden in een bushokje nog een waterstop en arriveren om 15.30 in Issogne waar we logeren bij Chez Sylvie. Deze keer vinden we het zelfstandig.
Het is een prachtig huisje met 2 verdiepingen en van alle gemakken voorzien. We lopen terug naar het pleintje en drinken een biertje op een terras vol met Thaise dames, zeker een verkeerde afslag genomen.
Inmiddels is het winkeltje weer open en halen we boodschappen voor vanavond en morgen. We maken spaghetti met bonen en gemengde groenten , de laatste bleken in het zuur te zijn en hebben we dus apart gegeten. Samen met de kaas die nog in de ijskast stond en de keuze uit 5 likeuren van het huis, die op de ijskast staan werd het nog een gezellige maar korte avond.

• 12 September 2018 - 17:03

Gerard Anguille:

Ben in Piverone. In Ivrea zie ik per toeval Arnaud... hij groet jullie... buen camino tot Ivrea
    Gérard

Jolanda en Gerrit

Lieve familie, vrienden, collega's en relaties. Hier is de weblog van Jolanda en Gerrit. We hebben besloten onze grote passie (camino's lopen) aankomende twee jaar te combineren met een sponsorloop. Plan is om in 2012 en 2013 de 3100 km tussen onze woonplaats Amsterdam en Santiago de Compostela wandelend te overbruggen. Het opgehaalde sponsorgeld is voor de stichting Two sisters. http://www.twosisters-nederland.nl. Daarover later meer. We proberen in de komende tijd tot eind april de grens van Belgie en Frankrijk te bereiken.(totaal ongeveer 500 km) We starten vanaf Amsterdam met het Pelgrimspad dat tot Den Bosch loopt.(203km) Daarna volgen we door Belgie de Via Monastica, die ons via Postel, Namen en Diest richting Rocroi brengt.(grens Belgie en Frankrijk,500km). Op 1 mei vertrekken we dan voor onze lange wandeltocht van minimaal 50 dagen. We nemen de tent mee en zullen net als tijdens onze wandelreis in 2010 ( van Porto, Lissabon naar Santiago en Finisterre in Spanje) overnachten in speciale voor pelgrims georganiseerde overnachtings adressen (vaak in kloosters, abdijen of primitieve herbergen, of bij mensen thuis). We willen dan minimaal 1300 km gaan wandelen zodat we kunnen stoppen in Bergerac (Zuid-Frankrijk). Het restant van Bergerac naar Santiago lopen we dan in het voorjaar van 2013. Tijdens deze reis zullen we jullie op de hoogte houden van onze avonturen via deze weblog. We gaan later ook nog uitleggen hoe jullie ons kunnen sponsoren.

Actief sinds 19 Dec. 2011