Dag 32.Besancon-Etalans. 20/708km. - Reisverslag uit Étalans, Frankrijk van Jolanda en Gerrit - WaarBenJij.nu Dag 32.Besancon-Etalans. 20/708km. - Reisverslag uit Étalans, Frankrijk van Jolanda en Gerrit - WaarBenJij.nu

Dag 32.Besancon-Etalans. 20/708km.

Blijf op de hoogte en volg Jolanda en Gerrit

23 Mei 2017 | Frankrijk, Étalans

We ontbijten om 7.30 uur en nemen de bus van 8.30 uur richting het centrum van Besancon. We lopen naar de Gare du train en nemen de trein van 9.40 uur naar Mamirolle, treinreis duurde totaal 9 minuten, waar we om 10.00 uur koffie drinken. Om 10.15 uur starten we en lopen langs de D15 , zien op een kruispunt na een viaduct de bordjes van de Via Fransicena, die we blind door het bos volgen. Het blijkt een foute keus. We moeten sterk stijgen over grof grind door een bos en zijn binnen de kortste tijd 5 km van de route af. Balen. Het is al erg warm en balend houden we een drinkpauze in de schaduw. Met de smartphone zoeken we een detour en om 13.00 uur zitten we weer op de route. Maar wel na een rondje extra van 5 km. Ons water is ondertussen ook op dus we vragen aan een spoorwegovergang beheerder of hij onze flessen kan vullen. We krijgen een koude nieuwe van 1.5 liter.
We lopen verder naar 'l Hopital du Grossbois. We stoppen nog een keer bij de Mairie voor de deur op een bankje in de schaduw. Op deze plek stond vanaf de middeleeuwen een hospitaal waar pelgrims werden opgevangen en verzorgd. We lopen nog 2 uur door in de hitte nasr ons hotel. Vergane glorie, maar wel met lekkere douche. Na het biertje hier ook gegeten. Menu de Campagne. ( dikke schouderkarbonade). Na het vele eten lopen nog even door het stadje.

• 23 Mei 2017 - 18:56

Afra:

Fijn om te lezen dat jullie ook genieten. Succes verder.

Jolanda en Gerrit

Lieve familie, vrienden, collega's en relaties. Hier is de weblog van Jolanda en Gerrit. We hebben besloten onze grote passie (camino's lopen) aankomende twee jaar te combineren met een sponsorloop. Plan is om in 2012 en 2013 de 3100 km tussen onze woonplaats Amsterdam en Santiago de Compostela wandelend te overbruggen. Het opgehaalde sponsorgeld is voor de stichting Two sisters. http://www.twosisters-nederland.nl. Daarover later meer. We proberen in de komende tijd tot eind april de grens van Belgie en Frankrijk te bereiken.(totaal ongeveer 500 km) We starten vanaf Amsterdam met het Pelgrimspad dat tot Den Bosch loopt.(203km) Daarna volgen we door Belgie de Via Monastica, die ons via Postel, Namen en Diest richting Rocroi brengt.(grens Belgie en Frankrijk,500km). Op 1 mei vertrekken we dan voor onze lange wandeltocht van minimaal 50 dagen. We nemen de tent mee en zullen net als tijdens onze wandelreis in 2010 ( van Porto, Lissabon naar Santiago en Finisterre in Spanje) overnachten in speciale voor pelgrims georganiseerde overnachtings adressen (vaak in kloosters, abdijen of primitieve herbergen, of bij mensen thuis). We willen dan minimaal 1300 km gaan wandelen zodat we kunnen stoppen in Bergerac (Zuid-Frankrijk). Het restant van Bergerac naar Santiago lopen we dan in het voorjaar van 2013. Tijdens deze reis zullen we jullie op de hoogte houden van onze avonturen via deze weblog. We gaan later ook nog uitleggen hoe jullie ons kunnen sponsoren.

Actief sinds 19 Dec. 2011