Dag 14. Do 4 mei. Reims-Trepail. 25/309 km. - Reisverslag uit Trépail, Frankrijk van Jolanda en Gerrit - WaarBenJij.nu Dag 14. Do 4 mei. Reims-Trepail. 25/309 km. - Reisverslag uit Trépail, Frankrijk van Jolanda en Gerrit - WaarBenJij.nu

Dag 14. Do 4 mei. Reims-Trepail. 25/309 km.

Blijf op de hoogte en volg Jolanda en Gerrit

08 Mei 2017 | Frankrijk, Trépail

We drinken koffie op de kamer en kopen om 7.45 uur een baguette. Om 8.30 uur lopen we langs het canal de Marne dat we 2 uur lang volgen tot aan het dorp Sillery. Het is 10.30 uur en we hebben trek in koffie. De tabac winkel, tevens paardengok café, in het dorp verkoopt alleen maar frisdrank, dus geen koffie. We lopen dus maar door en stoppen om 11.30 uur langs een koolzaadveld en eten een broodje. Daarna lopen we door naar Verzenay, "de hoofdstad " van deze champagnestreek. Er staan veel grote huizen, het restaurant en de bar zijn echter om 13.00 uur gesloten. We lunchen dus maar met restantjes van onze eigen spullen. We moeten nu een stuk bos in en we hebben geen water meer. Gerrit vraagt daarom bij een champagnehuis om water. Daarna lopen we over een prachtig pad door het bos en komen we voor de eerste keer een andere pelgrim tegen. Zij stopt echter in dit dorp , wij gaan naar een volgend dorp voor een overnachting. Het bos bestaat uit 700 oude beuken die door een combinatie van de speciale grond waarin ze staan een soort misvorming hebben waardoor alle takken weer naar beneden de grond ingroeien . Daaruit ontstaan weer nieuwe bomen. Bizar om te zien. Deze plek is hierdoor wel een toeristische trekpleister waar men met bussen bejaarden naar toe komt. Ondertussen begint het flink te onweren en hebben we net op tijd de poncho weer aan. Na een half uurtje over een blubberpad, omdat we de route kwijt waren, staan we ineens boven aan de rand van de eindeloze druivenvelden van Trepail. Om 16.30 uur melden we ons bij de gite waar we overnachten. We worden alleraardigst ontvangen door een oudere mevrouw die ons koffie aanbiedt. Zij vertelt dat we mee mogen eten, hoera! Al ons eten is namelijk op. Na het douchen schuiven we om 19.00 uur aan tafel en moet Gerrit een fles champagne opentrekken. De kurk vliegt door de boerderij. We eten een gemengde groenten uit blik, iets met vlees en tomaten en een salade van rode biet. Onder het eten praten we met handen en voeten Frans met elkaar. Om 21.00 uur vertrekken we naar onze kamer.

• 08 Mei 2017 - 18:01

Elvira :

Klinkt als een echte pelgrimdag! Wel een avontuur hoor. En die beuken klinken prachtig! X

Jolanda en Gerrit

Lieve familie, vrienden, collega's en relaties. Hier is de weblog van Jolanda en Gerrit. We hebben besloten onze grote passie (camino's lopen) aankomende twee jaar te combineren met een sponsorloop. Plan is om in 2012 en 2013 de 3100 km tussen onze woonplaats Amsterdam en Santiago de Compostela wandelend te overbruggen. Het opgehaalde sponsorgeld is voor de stichting Two sisters. http://www.twosisters-nederland.nl. Daarover later meer. We proberen in de komende tijd tot eind april de grens van Belgie en Frankrijk te bereiken.(totaal ongeveer 500 km) We starten vanaf Amsterdam met het Pelgrimspad dat tot Den Bosch loopt.(203km) Daarna volgen we door Belgie de Via Monastica, die ons via Postel, Namen en Diest richting Rocroi brengt.(grens Belgie en Frankrijk,500km). Op 1 mei vertrekken we dan voor onze lange wandeltocht van minimaal 50 dagen. We nemen de tent mee en zullen net als tijdens onze wandelreis in 2010 ( van Porto, Lissabon naar Santiago en Finisterre in Spanje) overnachten in speciale voor pelgrims georganiseerde overnachtings adressen (vaak in kloosters, abdijen of primitieve herbergen, of bij mensen thuis). We willen dan minimaal 1300 km gaan wandelen zodat we kunnen stoppen in Bergerac (Zuid-Frankrijk). Het restant van Bergerac naar Santiago lopen we dan in het voorjaar van 2013. Tijdens deze reis zullen we jullie op de hoogte houden van onze avonturen via deze weblog. We gaan later ook nog uitleggen hoe jullie ons kunnen sponsoren.

Actief sinds 19 Dec. 2011