Voorbereiding - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jolanda en Gerrit - WaarBenJij.nu Voorbereiding - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jolanda en Gerrit - WaarBenJij.nu

Voorbereiding

Blijf op de hoogte en volg Jolanda en Gerrit

13 December 2016 | Nederland, Amsterdam

We gaan weer wandelen. En het wordt weer een sponsorloop voor TwoSisters, maar daarover later meer. Wat gaan wij, Gerrit en ik, doen?
We hebben gekozen voor de Via Francigena. Dit is een pelgrimspad wat begint in Canterbury en eindigt in Rome. 2000km lang door 4 landen. Aangezien ik graag Canterbury in kerstsfeer wil zien gaan we donderdag a.s. naar Dover. Daarna met openbaar vervoer naar Canterbury. Na een dagje toerist spelen en een stempel halen bij de Cathedraal gaan we officieel beginnen.
We houden jullie dus weer op de hoogte doordat jullie destijds aangemeld zijn via je email. Wil je ons niet meer volgen dan kun je dit zelf aangeven onderaan de mail. We hopen echter dat je dat niet doet. Enfin, wij hebben er zin in. In een volgende mail volgt kort de route die we gaan doen.

• 14 December 2016 - 09:16

Peerke:

Lieve Jol en Gerrit,
    Geweldig die plannen van jullie en het ook ten uitvoer brengen.Ik wens jullie er heel veel succes bij geen blessures niet teveel te hoeven afzien hoewel het wel een pelgrims tocht is.
    Een paar hele fijne loopfeestdagen zal in gedachten veel bij jullie zijn en het kaarsje bij Ger haar foto brand nu ook een beetje voor jullie gr Peerke

Jolanda en Gerrit

Lieve familie, vrienden, collega's en relaties. Hier is de weblog van Jolanda en Gerrit. We hebben besloten onze grote passie (camino's lopen) aankomende twee jaar te combineren met een sponsorloop. Plan is om in 2012 en 2013 de 3100 km tussen onze woonplaats Amsterdam en Santiago de Compostela wandelend te overbruggen. Het opgehaalde sponsorgeld is voor de stichting Two sisters. http://www.twosisters-nederland.nl. Daarover later meer. We proberen in de komende tijd tot eind april de grens van Belgie en Frankrijk te bereiken.(totaal ongeveer 500 km) We starten vanaf Amsterdam met het Pelgrimspad dat tot Den Bosch loopt.(203km) Daarna volgen we door Belgie de Via Monastica, die ons via Postel, Namen en Diest richting Rocroi brengt.(grens Belgie en Frankrijk,500km). Op 1 mei vertrekken we dan voor onze lange wandeltocht van minimaal 50 dagen. We nemen de tent mee en zullen net als tijdens onze wandelreis in 2010 ( van Porto, Lissabon naar Santiago en Finisterre in Spanje) overnachten in speciale voor pelgrims georganiseerde overnachtings adressen (vaak in kloosters, abdijen of primitieve herbergen, of bij mensen thuis). We willen dan minimaal 1300 km gaan wandelen zodat we kunnen stoppen in Bergerac (Zuid-Frankrijk). Het restant van Bergerac naar Santiago lopen we dan in het voorjaar van 2013. Tijdens deze reis zullen we jullie op de hoogte houden van onze avonturen via deze weblog. We gaan later ook nog uitleggen hoe jullie ons kunnen sponsoren.

Actief sinds 19 Dec. 2011