Ma 4juni. Dag 39. Leonard-Limoges 24/1437 km. - Reisverslag uit Limoges, Frankrijk van Jolanda en Gerrit - WaarBenJij.nu Ma 4juni. Dag 39. Leonard-Limoges 24/1437 km. - Reisverslag uit Limoges, Frankrijk van Jolanda en Gerrit - WaarBenJij.nu

Ma 4juni. Dag 39. Leonard-Limoges 24/1437 km.

Door: jolandagerrit2sisters

Blijf op de hoogte en volg Jolanda en Gerrit

07 Juni 2012 | Frankrijk, Limoges

Om 8.00 heeft Eveline  bij haar thuis het ontbijt al klaar. Het is lekker en de sfeer is huiselijk. Om 8.45 bezoeken we de bijzondere kathedraal uit 1130 met als bijzonderheid een beeld van St. Leonard met ketens. Hij is de beschermheilige van de gevangenen. We lopen ook nog langs het huis van Gay Lussac, de beroemde natuurkundige en het recente beeld van Poulidor ( de eeuwige tweede) . We komen Otto tegen en spreken af in Limoges. Als we om 9.15 de stad uitlopen is het flink dalen naar la Vienne, een prachtige rivier in een nog mooier dal. Het is drukkend warm maar gelukkig droog. Om 11.00 drinken we koffie onderweg en zien het buiten regenen. We nemen dus nog een tweede kopje en om 12.00 uur is bet weer droog. Om 12.30 uur moeten we langs een voormalig klooster en in het meertje daarachter zien we plotseling een otter zwemmen. Het is schitterend om te zien. Om 14.00 uur zoen we v de stad in de verte liggen maar moeten nog een stukje langs een drukke tweebaans weg  nemen om er te komen We dalen daarna naar een oude Romeinse voetgangersbrug over de Loire. Over de brug moeten we (verrassing ) weer flink stijgend naar de kathedraal  waar we om 15.30 uur aankomen. De kathedraal van Limoges is groot maar
veel minder mooi dan die van Reims of Auxerre. We krijgen een stempel en overleggen voor de kathedraal  welk adres we voor de overnachting zullen gaan bellen. Er komt een Duitser (Alain uit Bazel) naar ons toe die vertelt dat hij tegenover de kathedraal bij de Franciscaner zusters een prima bed en ontbijt voor 17.50 euro heeft. Dat willen wij ook en bellen aan de deur. We worden ontvangen door een vriendelijke zuster, die ons inschrijft en ons een kamer geeft. Na de douche en de koffie halen we boodschappen en bellen Otto om te vragen waar  hij is en of hij zin heeft om ook te komen. Hij heeft echter al een kamer in een Etap hotel geboekt en durft deze niet te annuleren. Na de boodschappen drinken we nog een biertje en zien we Otto aankomen. Hij ziet er moe uit en heeft zijn vrouw beloofd om het rustiger aan te doen. Dus we drinken een afscheids biertje die hij perse wil betalen. Later in het zustershuis tijdens ons zelf gemaakte eten hebben we een diepzinnig gesprek met Alain over de zin van de camino , het leven, het huwelijk ,ruimte en vertrouwen  en monogamie. Waarschijnlijk heeft hij een groot probleem waar hij over wil praten. Na het eten lopen we met Cees naar het bombastische station en spreken af om morgen samen verder te lopen op de camino historic. Om 21.30 uur zijn we weer op de kamer waar Jolanda het reisverslag op de I-phone zet en ik in slaap val .

Verslag uit: Frankrijk, Limoges

wandelreis van Amsterdam naar Santiago

Onze uitdaging is te wandelen van onze woonplaats Amsterdam naar Santiago de Compostela. (3100km) We gaan onze reis koppelen aan een goed doel. Two-sisters nederland. Zie ook: http://www.twosisters-nederland.nl. Dit is een stichting, waar Jolanda bestuurslid van is. Het doel van deze stichting is het ophalen van geld voor de ondersteuning en scholing van aidswezen in White River, Zuid-Afrika. Jullie uitdaging is geld over te maken naar een nog nader te vermelden rekeningnummer van de stichting voor elke gelopen kilometer die we gaan afleggen. Daarover later meer. Ons wandelplan bestaat uit 3 delen. 1e deel: We lopen het pelgrimspad van Amsterdam naar Den Bosch. We zijn hier inmiddels al mee begonnen. In de vrije weekenden volgend jaar proberen we de Via Monastica te wandelen. Deze loopt van Den Bosch, via Postel en Namen naar Rocroi. Dit ligt op de grens van België en Frankrijk. 2e deel: Op 1 mei starten we vanaf Rocroi en lopen via Reims , de GR 654 naar Bergerac. We hopen dan 1300km te hebben gewandeld en zijn dan inmiddels in het zuiden van Framkrijk. Het laatste deel van Bergerac naar Santiago lopen we dan in het voorjaar van 2013. Tot zover onze plannen. Via deze weblog gaan we jullie op de hoogte houden van onze avonturen op deze lange uitdagende weg.

22 December 2012

Ma 19 juni. Dag 53. Aiguillon-Port St. M 13/1770km

19 Juni 2012

Zo. 18 juni. Dag 52. Laparade-Aiguillon 23/1757 km

19 Juni 2012

Za 17 juni. Dag 51. Canon-Laparade 40/1734km.
Jolanda en Gerrit

Lieve familie, vrienden, collega's en relaties. Hier is de weblog van Jolanda en Gerrit. We hebben besloten onze grote passie (camino's lopen) aankomende twee jaar te combineren met een sponsorloop. Plan is om in 2012 en 2013 de 3100 km tussen onze woonplaats Amsterdam en Santiago de Compostela wandelend te overbruggen. Het opgehaalde sponsorgeld is voor de stichting Two sisters. http://www.twosisters-nederland.nl. Daarover later meer. We proberen in de komende tijd tot eind april de grens van Belgie en Frankrijk te bereiken.(totaal ongeveer 500 km) We starten vanaf Amsterdam met het Pelgrimspad dat tot Den Bosch loopt.(203km) Daarna volgen we door Belgie de Via Monastica, die ons via Postel, Namen en Diest richting Rocroi brengt.(grens Belgie en Frankrijk,500km). Op 1 mei vertrekken we dan voor onze lange wandeltocht van minimaal 50 dagen. We nemen de tent mee en zullen net als tijdens onze wandelreis in 2010 ( van Porto, Lissabon naar Santiago en Finisterre in Spanje) overnachten in speciale voor pelgrims georganiseerde overnachtings adressen (vaak in kloosters, abdijen of primitieve herbergen, of bij mensen thuis). We willen dan minimaal 1300 km gaan wandelen zodat we kunnen stoppen in Bergerac (Zuid-Frankrijk). Het restant van Bergerac naar Santiago lopen we dan in het voorjaar van 2013. Tijdens deze reis zullen we jullie op de hoogte houden van onze avonturen via deze weblog. We gaan later ook nog uitleggen hoe jullie ons kunnen sponsoren.

Actief sinds 19 Dec. 2011